My photo
Stories for my three heroes.

Thursday, January 05, 2006

ADIK TALKING

Pagi aku bersiap nak bertolak ke pejabat. Sedang aku mengenakan kasut, Ibu duduk di sebelah dan bercerita, ' You know what Adik say yesterday?'.

Aku menggeleng dan melihat ke ruang tamu. Adik tengah bergolek dengan Baby Faim. Dedua bangun awal pagi ni.

'He said that he liked it better when we were abroad. He said our home was so close to Ayah's office. Ayah can come back early. Now, he always come back late'.

Aku angguk kepala dan kemudian tengok balik ke Adik. Memang aku balik lambat sedikit semalam. Itu pon bukan sebab kerja tapi sebab aku ada dinner dengan kawan-kawan. Walaupun dah lama balik ke sini, aku masih rasa tak cukup masa dan tak puas nak catch-up dengan kawan-kawan lama.

Aku bangun dan bergerak ke kereta. Sebelum beredar, aku turunkan kaca tingkap dan beritahu Ibu perlahan, ' Adik memang expressive sikit ...!' Ibu hanya angguk juga.

No comments:

Post a Comment