My photo
Stories for my three heroes.

Friday, September 08, 2006

1-2-3

'Are you sure Adik?', tanya aku kurang yakin.
'Yes, I always teach him to count whenever I play with him', jawab Adik beria-ia.
'OK la, that's good then', kata aku sambil menoleh kembali kepada surat khabar. Aku tak berapa percaya tapi Adik nampak betul-betul teruja memberitahu bahawa dia dah mengajar Baby Faim menghitung 1-2-3.
'You can ask him, Ayah!' Adik berkata lagi.

Ye tak ye jugak. Terlintas dalam pemikiran aku.
' Baby Faim come here', aku panggil Faim. Baby Faim datang terkedek-kedek dan mendongak.

'Faim, can you count 1-2-3?', aku bertanya sambil sedikit menjeling ke Adik. Adik tersengeh.
Baby Faim sebut sesuatu. Bunyinya macam' Fapipapo', aja ke telinga aku.

Untuk membantu aku sebut,' one!'
Baby Faim sambut,' tu!'
Aku sebut lagi, 'three!'
Baby Faim sebut,' GO!' dan terus berlari ke dapur.

Aku garu kepala. Adik tertawa berdekah-dekah.

No comments:

Post a Comment