My photo
Stories for my three heroes.

Monday, August 08, 2005

‘Say that again, Bang!. Did I hear you right?’, aku tanya pada Abang sambil mengorek telinga dengan jari. Betul ke apa yang aku dengar.

‘I said, I would probably marry a foreigner la Ayah!’, kata Zaim separuh mengeluh. Aku terus ketawa berderai-derai. Aku tengok Ibu yang tengah memandu pon ketawa sama.

‘Why do you say that?’, aku tanya lepas aku dapat tahan ketawa aku dengan susahnya.

‘Well, there are not many Malay girls at my school you know’, jawab Abang dengan tenang. Itu satu fakta.

'But surely there are some nice girls at school from here' aku menambah.

‘Yeah.. but they are not so HOT!’, jawab Zaim.

Aku terhenti ketawa.

‘They are not so WHAT?. Abang, members of the opposite sex must be treated with great kindness and respect, no matter how they may look to you' aku kata pada Abang. Aku heran mana dia belajar perkataan tu.

Ini datang dari Zaim yang baru nak menyambut harijadi ke sebelas dalam masa dua bulan. Zaim yang bertanya 793 jenis soalan kepada doktor yang nak sunatkan dia tahun lepas. 'Abang, you are still small la Bang! Stop thinking about getting married. And please don't use that word anymore', aku beri ingatan.

Zaim tak banyak cakap.
‘Okay’, katanya menutup mulut.

No comments:

Post a Comment