My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, September 07, 2004

SUN UP

Ahad lepas aku bangun nak pergi jogging. Bila aku tengok Zaim dan Naim masih tergolek atas katil depa, aku terus cecepat kejut mereka.

'Hey boys. What's this? Still sleeping. Get up, the sun is already out you know. Get up now'.

Kedua-duanya bagun terpisat-pisat. Mata diorang terkebil-kebil nak adjust kepada sinar matahari yang menjenguk dari tingkap.

'No children of my family should wake up after the sun' kata aku mengulang lagi falsafah Tok Bak.

Zaim terus bangun dan capai tuala. Di depan pintu dia selisih dengan Ibu. 'Ibu, did he get up on the wrong side of the bed again' tanya Zaim sambil menuding ibu jari kepada aku. Belum sempat aku berkata sesuatu Adik baring semula sambil berkata,' Ayah the shun (sun) shays (says) its weekend. We can get up late'.

Sebelah tangan Ibu pegang bahu aku dan sebelah tangan lagi memegang perut dia. Menahan sesuatu.

No comments:

Post a Comment