My photo
Stories for my three heroes.

Monday, July 18, 2005

100 BUCKS

'Ayah, did you get it?', tanya Zaim sebaik aja aku cecah kaki ke muka pintu.
'Yup, it's a hundred bucks', jawab aku sambil menjinjing beg plastik masuk.

'Let me see, let me see', kata Zaim sambil cuba melepaskan beg plastik dari tangan aku. Dia keluarkan dari beg plastik dan memanggil Adik untuk sama-sama melihat.

'It's so thick Ayah!', jerit Adik.
'That's why it costs a hundred bucks', kata aku.

Zaim hulur balik kepada aku lepas membelek-belek depan belakang dan membaca sinopsis.
'Don't you want to read it first?', tanya aku pada Zaim. 'You wanted it!'.
Zaim mengeleng-geleng kepala, I don't think I can finish la Ayah. It's so thick!'.
'OKla, I'll read it first, then I'll pass to you', kata aku sedikit kecewa.

'It's OK Ayah. I think i'll just wait for the movie', jawab Zaim selamba dan beredar untuk sertai Adik menyusun medan peperangan askar kecil dia.

Aku pandang Ibu. Terdiam.

No comments:

Post a Comment