My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, February 28, 2006

IBU

Sedang aku pakai kasut nak pi opis tadi, terdengar Adik bergaduh dengan Baby Faim. Berebut coklat. Ibu pergi leraikan dan marah kedua-duanya sebab dah makan coklat pagi-pagi. Curi dari peti ais pulak tu. Aku suruh Ibu tarik Baby Faim masuk kereta dan pusing keliling kampung macam selalu.

Dalam aku memandu perlahan aku renung Baby Faim tenang dalam pelukan Ibu sambil memandang ke lampu-lampu jalan.

'Does it worth it?', aku bertanya.

'Worth what?', tanya Ibu dan berpaling kepada aku.

'Assistant Manager OCBC 7 years ago?', aku ingatkan.

Ibu palingkan muka Baby Faim. 'For this?, every penny', kata Ibu perlahan sambil cium pipi Baby Faim.

Aku senyum. Pagi ni, lepas turunkan mereka, aku bawak kereta dengan sangat cermat ke opis. ( Walaupun ada Satria bernafas dekat buntut kereta aku ).

No comments:

Post a Comment