My photo
Stories for my three heroes.

Saturday, February 09, 2008

NOSTALGIA - Aku dan Abang

==========
Friday, April 23, 2004
Pagi tadi Zaim bangun awal. Dapatlah aku sembang sedikit dengan dia sebelum aku bertolak ke opis. 'Ayah, how do we ensure that we get the best things in life?' tanya Zaim. '

Well, I don't think that we can be certain that we could always get the best things in life. We may get the best, the worst and everything in between, all in turns. But, like I said if we try very hard, work hard and pray to Allah, Insyallah, good things will come', kataku sambil melihat jam di tangan.

'What about the Echo principle, Ayah?', tanya Zaim.
'The what?' tanya ku balik.

'The Echo principle! Well, its like this, if you shout something at a cliff, you will hear echo right?' terang Zaim.
'Yes...' kataku perlahan. '

So, if you shout bad things, you will hear bad things coming back to you. If you shout good things, then only good things will come to you', jelas dia lagi sambil tangan dia goyang sana sini. Animated betul.
'Ummm ..' angguk aku perlahan.

Zaim sambung lagi, 'So in life, if we want good things to come to us, we must do good things first. We use the Echo principle la, logic right, Ayah?' kata Zaim.

Aku termanggu-manggu.
'Where do you learn about this?' tanya aku. Sambil tangan aku mencapai stokin.
'From the book I got from the library', jawab Zaim ringkas sambil menunjuk sebuah buku biru berkulit tebal.

Aku tepok kepala Zaim dan berjalan ke kereta. Pagi ini waktu aku memandu ke opis, aku patuh segala road signs dan lampu isyarat.
# posted by Ayah @ 8:20 AM
==========

1 comment:

Unknown said...

[img]https://i.imgur.com/DEBnKj9.jpg[/img]
Bosan tidak punya penghasilan lebih? coba main di Àgens128
banyak bonus dan keuntungan yang bisa didapatkan disini.
dengan deposit minimal hanya 10rb untuk poker dan 50 untuk permainan menarik lainnya. bisa juga melalui aplikasi OVO dan pulsa serta banyak game menarik yang ada disini
tunggu apa lagi, buruan join bersama kami sekarang juga.

Contact Kami :
WhatsApp : 0852-2255-5128
Line id : agens1288
Telegram : AgenS128
Poker Deposit Pulsa
Poker Pulsa
Sabung Ayam Online
link sbobet

Post a Comment