My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, February 08, 2011

WHAT WOULD SHE SAY

Faim dan Naim berjalan disamping aku. Sesekali mereka berhenti untuk meneliti sesuatu dengan lebih dekat. Aku mengikuti gerakan mereka sambil menolak troli dan sesekali membelek kertas ditangan.

'Ayah, can we get AERO?', tanya Faim sambil memegang coklat kegemarannya.
'Sure, pack it in', jawab aku sambil membiarkan mereka memasukkan barang tersebut ke dalam troli.

'Ayah, we need two apple juice. SUNRYPE', kata Adik pula.
'OK', jawab aku sambil mencoret senarai yang tercatat di kertas.
'What about my mango tangerine?', tanya Faim pula.
'Take it', jawab aku, mencoret lagi.

Sampai di laluan lain, Faim menjerit lagi,' Oooo Pringles, I want one'.
'Me too. Sour cream', sahut Naim pula.
'OK, I take the red one for myself', tokok pula Faim sambil tersenyum girang memenuhkan troli. Kami terus berjalan.

Akhirnya setelah memilih telur dua dozen, susu 2 liter, dua carton Mango juice Oasis dan roti putih, kami pon menghampiri kaunter membayar.
'Oh, Ayah. Can we go back to the toy section', pinta Faim.
'No Faim. We are not buying toys here. We only get groceries',  aku melarang.
'Hooo.. please Ayah. Or can we get these gums? I like them', Adik pula menambah.
'Yea Ayah; please... please.. please...', suara Faim pula muncul. Macam koir pulak.
'I don't think Ibu like you chewing gums', balas aku ringkas.
'How would she know ha Ayah?', tanya Adik.

Aku pandang muka Faim dan Naim.
'Well, I keep the receipts for her. She will see what we buy when she got back', jawab aku sambil mengerling Makcik di depan. Persis Angelina Jolie.
'Oh really?', Adik seperti tersentak. Kedua Faim dan Naim saling pandang memandang. Aku hanya mengganguk.

'Faim, you go put back one Pringles. I return the AERO. And I think we just keep one Mango Tangerine and one Apple Juice.Right Ayah?', Adik memberi arahan sambil cuba mendapat persetujuan aku.
'It's up to you. It doesn't bother me', jawab aku tersenyum.

4 comments:

maklijah said...

Jolie ok, jangan Brad sudah...

Ayah said...

oit mak lijah.. itu selingan tau, bukan cerita utamanya. Macam CSI aja dibeleknya entry kita kali ni..

AKU said...

suka baca blog anda... dah bertahun baca

semakin lama baca semakin "sweet" semua ceritanya

teringat zaman masa "budak2" lol

Ayah said...

AKU : terima kasih. Takdala sweet mana. Cerita budak-budak aja. Kalau terkenang-kenang tu pon, yelahs ebab kita dulu pon budak-budak jugak...

Post a Comment