My photo
Stories for my three heroes.

Thursday, March 16, 2006

CRY BABY

Nenek beritahu aku, ' Baby Faim sudah pandai'.

Aku senyum dan tanya balik, ' Pandai apa Nek?'

'Pagi lepas Ayah dah pergi kerja, Ibu hantar Abang dan Adik ke sekolah, Baby Faim pergi tengok family photo atas meja dan nangis', cerita Nenek.

'Waaa..', perasaan aku bercampur-campur.

Itu Nenek cerita malam tadi.

Pagi ni aku biar Ibu keluar dulu ke sekolah menghantar Abang dan Adik. Kemudian aku ambik family photo dan bagi ke Faim nak tengok reaksi dia. Baby Faim minta aku dokong dan tak mau lepas walaupun aku dah nak kena pi kerja. Tapi dia tak nangis.

Nenek gelak dan kata, ' Ayah ada dia tak mau nangis'.

Kemudian Nenek ajak Baby Faim naik kereta Nenek dan turun bawah pergi pasar.

Baby Faim memang dah pandai.

No comments:

Post a Comment