My photo
Stories for my three heroes.

Monday, March 13, 2006

SCREAMING FUN

Suara jerit-jeritan timbul tenggelam. Sekejap lantang, sekejap lagi senyap aja. Sesekali aku pon menjerit sama. Selalunya sebab kekecewaan. Melihat aku bersorak, Abang dan Adik memberi lebih perhatian. Dan mereka pon menjerit sama. Hampir semua mereka yang menjerit berpakaian jingga kepada yang berbaju hijau.

Waktu rehat Adik jadik segar.
'Ayah, I want the KFC', rayu Adik yang aku tengok tadi kenkadang lebih sibuk bermain dengan mainan di tangan. Aku bersetuju setelah Abang pon bersetuju.

Lepas rehat kami sambung balik jerit menjerit dan sorak menyorak. Tapi kali ni kami lebih banyak ketawa. Adik pula dah tak banyak bersuara. Dia dah lembik sebelah Aku. Ngantuk le tu.

Selesai je dalam nak jalan balik ke kereta Abang kata ke aku, ' Ayah, maybe we should go to these kind of things more often'.
'Waa... you enjoyed the game that much?', tanya aku heran dan sedikit bangga.
'No.. It's just fun laughing at them', jawab Abang selamba.
Hmm nyampah. Aku terus pikul Adik, masuk kereta dan jalan. Aku tak pandang pon baju oren yang depa jual RM28 tu.

Johor FC 0 Kuala Lumpur 1

No comments:

Post a Comment