My photo
Stories for my three heroes.

Thursday, May 17, 2007

APPRECIATION DAYS

Baby Faim tak sehat. Demam panas dah tiga hari. Semalaman dia menangis. Ibu susah nak jaga sebab dia tak mau makan ubat. Nak kena paksa baru masuk. Itu pun kadang dia boleh muntah. Aku tak sampai hati. Kadang aku cuba bantu Ibu. Pagi buta semalam, aku terjaga dengar suara Ibu memujuk Baby Faim makan ubat. Sabarnya Ibu. Lama aku diam mendengar dekat 20 minit Ibu memujuk sebelum aku ambik Faim bawak turun dan pujuk stail aku.

Malam sebelum tidor, aku tanya Ibu pasal pujukan Ibu kepada Baby pepagi buta tu. Ibu kata memang dengar kelakar tapi dia tak mau marah-marah Baby. Bila aku tanya kenapa, dia kata sebab aku selalu tegur dia kalau dia marah anak-anak dia. Aku termenung sejenak.

Susah betul nak jadi Ibu. Nak nasehat bebudak. Kadang Ibu ni pun macam guru jugak, perlu mengajar dan menjaga. Nak jaga hati suami. Itu yang penting komunikasi antara suami dengan isteri. Dalam hubungan ni, memang sangat perlu la kita semua menghargai dan menyambut Hari Ibu, Hari Guru dan Hari Telekomunikasi Sedunia.

btw : Baby Faim nampaknya dah kurang sikit demamnya. Malam tadi dia minta tidur dengan Abang dan Adik.

No comments:

Post a Comment