My photo
Stories for my three heroes.

Wednesday, June 13, 2007

IN GOODNESS AND IN BAD

Dekat wajah Abang di antara hidung dan bibir atas dia, aku nampak macam ada kehitam-hitaman.

'Is that your moustache?', aku tanya ke Abang.
'Yes', jawab Abang pendek sambil mata dia tertumpu kepada komputer bermain Stronghold Crusaders.

'You know what this means? You are already a big boy'!, kata aku sambil tersenyum.
'So?', masih pendek jawaban dia. Nampak macam tak interested aja dia.
'So, you should now be responsible for your own actions.', kata aku seterusnya.

Melihat dia masih endah tak endah, aku terus berkata, ' Well, from now on all your actions will be recorded. Good or bad. There are two guys on each of your shoulders recording everything. Do you know their names?'. Aku akhiri dengan pertanyaan.

'I know', jawab Zaim kelihatan masih tak berminat.
'Who?', tanya aku.

'Labu and Labi', jawab Abang selamba.

'CISSSSSSSSSSS!!!!', aku berdesir panjang.

No comments:

Post a Comment