My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, August 10, 2004

Selingan - Mencari Engkau ( work in Progress )

Muntah aku dah berkurangan. Sudah tiga minggu aku dikeluarkan dari hospital. Aku sudah mula ke sekolah semula. Tapi aku masih belum dapat tumpukan sepenuhnya kepada pelajaran. Kalau aku merenung sekejap ke depan, sebentar lagi fikiran aku mula menerawang kepada kejadian yang berlaku.

Aku tak tau macamana yang aku hanya mendapat luka yang paling minima. Aku rasa adalah lebih berpatutan kalau aku bertukar tempat. Aku yang bertanggung jawab. Aku yang menyebabkan semuanya. Bukan mereka. Aku. Aku yang menjahanamkan semuanya.

Aku belum berani nak pergi ke makam mereka. Aku tak tau apa yang terjadi. Rasanya lebih dahsyat nanti gangguannya kepada aku. Aku dinasihat untuk tidak ke sana. Pihak hospital meminta aku berehat dahulu sampai luka aku sembuh, fizikal dan saikologikal. Depa juga memperkenalkan aku kepada seorang pelajar lain yang bertugas secara sukarela untuk post-trauma situation macam yang aku alami. Mereka tak berapa risau pasal luka-luka yang dapat dilihat.

' She's like an Angel who will watch over you. Talk to her when you feel things are not going right. To help you, you need to help her too' begitu kata Doktor yang merawat aku. 'Anyway, she should be able to help as she's from your country'. Aku hanya berdiam. Dalam hatiku berkata ada bidadari untuk menjaga aku. Aku sepatutnya di neraka dan dijaga oleh Iblis bukan bidadari. Namun demikian bidadari aku sentiasa juga bertanya khabar aku walaupun aku tak berapa nak melayan.

Zach ada berjumpa aku sekali dua. Kadang dia dengan Kate, kadang dia seorang. Tapi aku nampak Zach macam tak seperti dulu. Pergaulannya nampak plastik. Aku tak faham mengapa. Tapi aku rasa Zach masih nak menilai aku. Zach pernah kata dia pon merasa bersalah atas apa yang terjadi dan aku tak perlu memikul semua tanggungjawab atas apa yang berlaku. Tapi aku sergah dia dan kata semuanya adalah atas bahu aku dan aku akan memikulnya sendiri. I deal with it myself. My own way. I have so many ways nak deal dengan benda ini.

Atas pendirian aku yang sebegitu, aku rasa Zach jarang mengunjungi aku. Kalau ada pon sekali sekala dan selalunya kami akan berakhir dengan pertengkaran.

No comments:

Post a Comment