My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, August 10, 2004

Selingan - Mencari Siapa ( Work in Progress )

Kali ini kami bertengkar hebat.

'Why do you care? Why are you so meddlesome. Just leave me alone. I can get by on my own now ' jerit aku sambil memaling muka. Aku tak tahan dengan sikap dia yang asyik nak mengambil tahu hal-hal aku. Bertanya itu dan ini. Aku rimas.

' Come on, I am just here to help. To ensure you are ok and to help when you are not. I am not charging anything. Mrs Ainsworth told me about last week. I just wanna see if you are ok', lembut sahaja dia jawab.

Aku masih belum hilang geram aku, ' what makes you think I need you. You, Ainsworth, Zach and every goddamn else? What don't you people just leave me be ' aku teruskan jeritan aku sambil memandang tajam ke mukanya. Kalau dia lelaki dah lama aku melayangkan tangan dan kaki ku.

Dia diam sebentar. Mungkin memikirkan sesuatu.

Tetiba aja dia bingkas bangun dan menuding jari ke muka aku. ' Look.. I am not doing this for charity OK, This thing that I do is part of my course. I am not into this for money or my own health. All I am doing here is to help you. You can just go to hell and everything. But the fact is..'

Aku pintas,' The fact is ... why can't you just leave me alone'. Bentak aku.

'because I couldn't not .... ' suara dia berhenti di situ. Dia tunduk.

Dengan geram aku melontarkan suara sambil menoleh kepadanya,' Why the hell cant .... you'. Suara aku pula tetiba menurun apabila aku lihat kepalanya tertunduk-tunduk ke bawah. Badannya seakan-akan mengigil menahan sesuatu. Tetiba dia mendongakkan muka. Aku terlihat genangan airmata dikelopak mata dia.

Tetiba aja dia nampak sangat fragile. Aku serba salah. Fikiran aku kusut kembali.

Sekejap kemudian aku bersuara perlahan 'Look, I gotta leave this place. I am meeting Zach at Pit Stop. Ok. I can't handle any of these now. Talk to you some other time'. Aku terus melangkah keluar dengan kepala yang kusut dan berkecamuk.




No comments:

Post a Comment