My photo
Stories for my three heroes.

Friday, March 19, 2004

Kadang, benda-benda kecil boleh membuat seorang Ayah berasa bangga.

Semalam masa berjalan-jalan dekat Leisure Mall, Zaim lepas tangan dari pimpinan aku dan berpatah balik. Aku berjalan terus dua tiga langkah sebelum menoleh untuk pastikan apa dia buat kat belakang.

Zaim tengah mengutip gumpalan plastik bungkus coklat buangan orang lain di atas lantai dan berjalan ke arah tong sampah sebelum membuangkannya ke dalam. Kemudian dengan selamba dia jalan ke arah aku dan pimpin balik tangan aku dan sambung balik berjalan.

Hidung aku bukak tutup, bukak tutup - bangga. Saja nak sedapkan hati, aku tanya," Who taught you to do that?", sambil aku meninggi dada.

"Ibu", jawab Zaim pendek.

Hidung aku jadi tutup, bukak, tutup, tutup, tutup, tutup.

Benda-benda kecil membuat seorang Ibu berasa bangga.

No comments:

Post a Comment