My photo
Stories for my three heroes.

Monday, November 29, 2004

INJURY TIME

Alnaim jatuh kat dapur dan luka besar dekat kening kiri dia. Waktu tu aku baru selesai solat maghrib dan Alnaim baru selesai mandi.

Kami rushing ke hospital terdekat dan Adik diberi jahitan sebanyak 8 kali. Adik menangis dan meraung sedikit kerana sakit dan tapi lebih kerana takut melihat darah yang banyak mengalir. Sambil tu dia sempat marah atuk dan nenek suruh keluat dari bilik surgery.

Malam itu. sambil menonton Disney Channel dengan adik aku berfikir kenapa Adik selalu 'accident prone'. Apa salah budak kecik 6 tahun mengalami banyak cabaran sebegini. Adakah kerana dia lebih nakal. Adik memang garang sedikit. Tapi nakal, aku rasa tidak, cuma dia suka bermain dan kadangkala lupa diri. Ada masa juga Adik tak mau mencuba aktiviti-aktiviti fizikal yang aku suggest sebab dia tak berapa berani.

Adik sering tertimpa kemalangan. Sepanjang yang aku ingat, masa dia Baby dia duduk HUKM seminggu lebih sebab kena demam panas. Pernah luka pertama kali kat kening yang sama sebab jatuh juga. Pernah luka di dahi kerana jatuh di lapangan tenis. Pernah patah pergelangan tangan kanan sebab jatuh masa di Jakarta. Yang aku paling tak boleh lupa ialah dia jatuh dalam kolam renang yang 6 kaki dalam

'Ayah, Adik is made of sterner stuff. That's why it happened to him' kata Zaim bila dia melihat aku merenung TV tanpa ekspresi. 'I can't imagine how it would be if those things happened to others. To me for example. I guess Adik is tougher' kata Zaim lagi.

Aku cuma diam. Aku pegang Adik dengan lebih erat. Dalam hati aku berdoa adalah lebih baik kalau ianya tidak berlaku langsung.

No comments:

Post a Comment