My photo
Stories for my three heroes.

Saturday, November 06, 2004

MODELING

Baby Faim dah masuk 3 minggu usia dia.

Belum banyak yang dia sudah boleh buat. Yang aku nampak dia banyak hisap susu. Hisap susu pagi, tengahari, petang, malam, malam buta dan Subuh. Menangis pon jarang, kalau menangis pon, yelah, kerana nak hisap susu jugak. Susu, susu, susu.

Zaim perasan akan tabiat Baby Faim suka sangat hisap susu. Satu masa tu aku perati Zaim duduk dekat dengan Baby Faim dengan mulut berkumat-kamit. AKu cuba mendengar.

'Faim, you know you have been drinking more milk than any of us. Milk is so expensive now you know. You gonna cost Ayah a bundle to buy more milk for you. Know what, maybe we should buy a cow for you' aku dengar begitulah lebih kurang perbualan Zaim dengan adik kecil dia tu.

Aku hanya tersenyum sebab aku rasa aku pernah sebut benda tu sebelum ini. Mungkin itu cara Zaim bonding dengan adik dia. Yang aku perati Zaim sangat prihatin dengan Baby Faim. Usia mereka berbeza 10 tahun. Naim pulak 6 tahun lebih tua dari Faim.

Hmmm. Aku harap Abang boleh jadi role model yang baik kepada Adik dan Baby.

Insyallah.

No comments:

Post a Comment