My photo
Stories for my three heroes.

Thursday, September 22, 2005

IMPORTANT WORD

Kami duduk-duduk di bilik Abang dan Adik sambil meneman Abang buat research di internet. Adik sedang melayan Baby Faim yang aku pegang. Ibu menonton TV kat luar sikit dari bilik dan sekali-kali memandang ke kami.

Adik mengajar Baby Faim bertepok tangan kepada lagu Pok Amai-Amai dan melambai-lambai kepada ucapan 'bye-bye'.

Tiba-tiba aku dengar Baby Faim menjerit, ' Whougahh!'. Kuat.
Semua tertoleh kepada Baby Faim.

Ibu bersuara dulu, ' Baby Faim sebut Ibu ke?'.
Aku geleng, 'Dia kata Ayah la...' . Pendek aja sambil aku cebik ke Ibu.
'I thought i heard Ibu', kata Ibu tak setuju. ' Adik!, what did Baby Faim say?', Ibu tanya ke Adik.
' errr .. I think he said Abang', kata Adik ragu-ragu.
'Oh!, he called me..Baby Faim you called me?', Zaim pula menyampuk dan mengalih pandang dari komputer.
'No Abang!, he called me... I'm his Abang too..', sahut Adik balik. 'I was playing with him', tambah Adik lagi.
' I think i hear 'Ayah' la ', aku cuba yakinkan semua.

Kemudian masing-masing mula mengajar Baby Faim menyebut nama kami masing-masing.
'Baby Faim.. say AYAH!, Say Ibu, Say Abang, Say Abang Cik', satu persatu keluar dari mulut kami.

Muka Baby Faim nampak kehairanan. Akhirnya dia menangis. Itu yang keluar dari mulut dia.

No comments:

Post a Comment