My photo
Stories for my three heroes.

Wednesday, May 12, 2004

DEBAR

Zaim nak kena sunat.

Bulan depan dah cuti sekolah bagi Zaim. Jadi aku targetkan 15 Jun tu dia dah boleh disunatkan. Ibu dah aturkan di Pusat rawatan Islam. Aku tak tau la kalau guna Tara Clamp ka apa ka.

Dulu, setiap kali subjek bersunat aku timbulkan, Zaim akan menolak dan berkeras tak mau. Setiap kali dia tanya aku,'What will they do, Ayah?'. Dan setiap kali jugak aku jawab secara konsisten,'They will take an axe and just chopped your thing off'.

Aku rasa sekarang ni dia dah letih nak bertanya. Macam dah berserah pada kuasa tuhan agaknya. Tidak berdolak-dalik lagi.

Aku tau dia masih takut. Aku pun dulu seram. So, aku beritahu dia,'Of course, it will be painful. How painful it is will depend on your threshold for pain. I think yours is very low. However, Ayah will be with you every step of the way and will be in charge of your recovery, OK! So, don't you worry so much'.

Dia tak bercakap banyak.

No comments:

Post a Comment