My photo
Stories for my three heroes.

Monday, April 04, 2005

Abang denagn Adik dah cuti sekolah. Seminggu aja. Tak kesahlah seminggu je, aku lebih kesian Ibu sebab nak ngelola tiga orang anak lelaki yang semakin menakal.

Semalam aku ajak semua anggota keluarga pi Jaya Jusco Maluri. Aku kurang rajin dah nak pi Leisure Mall sebab sempit; jalan dan parking dia.

Tujuan sebenar nak beli electric shaver untuk Atuk, jeans Abang dan Tshirt untuk Adik. Baby Faim pakai aja baju Adik.

Ibu memang bijak, sampai aja dia ajak beli shaver dulu. Lepas tu baru cari Jeans dan Tshirt. Entah macam mana, cari punya cari, bila kami sedar, Abang dan Adik dah dapat pokemon kad sorang satu kotak. Jeans dan Tshirt entah ke mana. Aku rasa terpedaya. Aku paksa semua turun untuk makan.

Kat bawah, Abang dan Adik komplot lagi. Abang nak KFC, Adik nak McD. Aku suruh mereka decide. Bila masih bertelagah, aku ajak semua balik rumah tanpa makan apa pon.

Sampai rumah Abang dan Adik macam tak kesah. Aku tengok depa macam suka dapat balik. Masuk aja depa dah belek-belek kad pokemon mereka. Mereka mengunyah keropok gorengan Kakak. Aku rasa terpedaya lagi.

No comments:

Post a Comment