My photo
Stories for my three heroes.

Monday, April 11, 2005

Aku bawak Tok Bak pergi hospital sebab nak periksa mata dia.

Memula dia tak mau buat. Tapi aku suruh juga dan aku bawa Zaim dan Naim balik untuk pujuk dia. Pandai depa memujuk sampai akhirnya dia mengalah dan ikut aku balik KL untuk mendapat rawatan.

Dan aku pon bawa dia ke hospital tadi. Peninglah juga nak mengurus itu dan ini. Dah hampir 4 jam baru selesai dan kena datang lagi bulan 6. Tok Bak tenang aja, bila doktor letak ubat kat mata dan suruh pejam mata, dia pejam kuat-kuat sampai berkerut-kerut.

Aku perhati keliling, punya la ramai manusia sakit mata. Dan sangatlah ramai orang tua yang dibawa oleh anak-anak dan isteri/suami untuk rawatan. Dekat sinilah aku boleh nampak sedikit perasaan manusia ke atas manusia yang lain.

Tetiba aku teringat masa Tok Bak bawak aku jumpa Doktor klinik masa kecik. 'Ala sikit aja macam gigit semut' kata Tok Bak sambil menepuk lengan aku bekas suntikan doktor tadi. Memancut darah keluar.

Aku panggil Tok Bak untuk balik. Dia tengah seronok cerita pasal prosedur yang Doktor buat keapda sorang makcik tua yang baru datang.

No comments:

Post a Comment