My photo
Stories for my three heroes.

Friday, April 01, 2005

Kami sedang duduk-duduk depan TV sambil bergilir-gilir mengagah Baby Faim yang baru nak reti meniarap dan berpusing balik. Abang dengan Adik tengah main Pokemon cards kat satu penjuru.

Tiba-tiba Adik bersuara. 'Abang...... You are such a MORON'.. Kuat dan nyaring.

Semua terpaku sebentar. Atok dan Nenek pandang aku. Ibu angkat kepala dari perut Baby Faim.

Aku terus menegur Adik dengan keras. 'Adik, don't say moron. It is not a good word. It's rude. I am gonna have to wash your mouth with soap'. Mata aku memandang keras keapda Adik.

Adik jegil mata balik kat aku. Dia jerit,'But, you said it'.

'When did I say it?', aku jadi geram.

'Yes, Ayah you did', Zaim pulak mencelah.

'When?', aku makin berkeras.

'While you were driving and someone drove carelessly. You said he was a moron', kata Zaim.

Aku terdiam dan tertunduk. Ibu bangun dan bawa Naim ke belakang.

Rasanya aku nak basuh mulut aku dengan sabun basuh kereta.

No comments:

Post a Comment