My photo
Stories for my three heroes.

Monday, February 14, 2005

Adik dah minat sesuatu yang aku seronok nak galakkan.

Seminggu sebelum CNY, kami pergi Speedy dan Adik tertegun depan monitor TV menyaksikan pertandingan bertaraf antarabangsa 'Lion Dance Sedunia'. Aku tak dapat menarik dia dari kedai kecuali bila akhirnya aku belikan CD pertandingan tersebut. Dan setiap hari dia akan menyaksi sambil mengayakan tarian dengan selimut Abang. Ahad sebelum CNY, dia paksa aku ke Leisure Mall awal sebab ada Lion Dance. Walaupun sepuluh minit, dia puas. Lepas tu dia gayakan lagi.

Petang semalam lagi aku terkekeh-kekeh ketawa. Sebaik aku pasang musik klasik Chopin, Adik ambik selimut dan menari tarian singa lagi. Dalam hati aku berkata wah ini satu pembaharuan ini. Sure kebudayaan Cina belum terfikir.

Adik si-pencetus idea baru.

No comments:

Post a Comment