My photo
Stories for my three heroes.

Monday, February 07, 2005

Aku balik ke opis setelah seminggu berada di luar. Biasalah kalau sudah lama tiada di pejabat, banyak benda yang bertimbun-timbun menunggu giliran. Dengan Boss, anak buah dan kertas-kertas berkajang.

Sampai ke rumah aku mengeluh.

'I feel so tired, today. There's so many things to catch up. This thing to submit, that thing to be delivered, this to reply, that to discuss... this to settle and that to resolve ...sometimes it's so stressful..' membebel aku dekat Ibu sambil aku makan malam berseorangan tadi.

Ibu diam aja. Dia tau bila aku dalam bebel mood ni, dia terus berdiam.

Dalam aku bercakap aku tengok Zaim berdiri aja berdekatan sambil merenung aku.
' What do you want, Bang!' aku sergah dia perlahan.

'ell, you think you day was stressful? Think about me. I got back from school, Ibu asked me to do my homework. Then Ustaz came for mengaji. The Ibu chased me to mandi. Then I have to do tution with nenek... In between, Atuk asked me to get his papers and you asked me to get your drink... my day is more stressful la Ayah..' Zaim suddenly started satu litany yang panjang sambil melangkah keluar dari dapur...

Aku terkebil-kebil sambil Ibu tergelak kecil...

No comments:

Post a Comment