My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, February 22, 2005

Petang Sabtu lepas aku meluang masa mengunjungi seorang sahabat yang ditimpa rezeki kurang baik.

Sahabat aku kehilangan anak yang baru lahir. Aku dengan Ibu dan beberapa orang kawan lain pergi berkunjung. Aku sengaja tinggalkan Abang, Adik dan Baby di rumah. Takut menimbulkan kesedihan.

Sahabat aku nampak tabah dan selalu melihat aspek positif dari kejadian. Berkali-kali aku dengar dia berkata,'Maybe it's for the better'. Tambah teman lain pula, 'dia tak mau Ibu dia susah, jadi dia buat keputusan begitu'. Namun aku lihat sahabat aku nampak tabah. Aku tak sangka dia begitu tabah dan aku bersyukur ke atasnya.

Balik ke rumah, aku disambut oleh pertelingkahan Abang dengan Adik ke atas hak main komputer. Aku renung sejenak rupa mereka berdua sambil mereka menjerit jerit dan berdolak-dalik. Entah kenapa, aku tetiba rangkul kedua-dua sekali anak aku dengan erat. Sekejap kemudian baru aku lepas dan terus naik atas untuk mandi dan solat Maghrib.

Masa aku naik tangga, aku rasa aku tak dengar suara telingkah sekejap.

No comments:

Post a Comment