My photo
Stories for my three heroes.

Tuesday, March 01, 2005

Adik terjaga tengah malam dan menangis di luar bilik. Adik dan Abang tidur dengan Atok dan Nenek semenjak ada Baby Faim. Tak tau kenapa. Bilik diorang kosong aja memalam. Kadang aku tidor bilik diorang.

Aku, Ibu, Nenek dan Atok tak dapat memahami kenapa Adik menangis. Dia cuma sepertinya terkejut dan menangis. Aku cuba bertanya tapi dia hanya terus menangis. Akhirnya, aku terus pikul Adik, masuk bilik dia dan aku tidur dengan dia. Dia nyenyak sampai pagi.

Pagi aku cuba berfikir kenapa Adik menangis. Baru petang semalam dia tiba-tiba memohon dari Nenek supaya dia dapat dibawa bersama ke Bali. Nenek dan Atuk setuju. Aku rasa satu perkembangan baik sebab tu aku benarkan walaupun sedikit mahal. Tapi kalau itu penyebabnya, sepatutnya dia terkejut tertawa gembira bukan menangis. Buntu sekejap aku.

Sebelum aku keluar, aku bisik ke telinga Adik supaya sebelum tidur dia baca Alfatihah macam Abang. Aku nampak dia seperti mengganguk.

No comments:

Post a Comment