My photo
Stories for my three heroes.

Monday, April 26, 2004

Sabtu lepas aku balik tengok Ibu tak berapa sehat. Dia terbaring lemah, berehat. Panas dahi dia, aku rasa demam.

Aku masuk bilik sebelah. Zaim tengah seronok main komputer dengan mulut ternganga-nganga. Aku bertanya kepada Zaim,'Zaim, how could you be playing with the Computer while Ibu is lying sick in the next room?'.

'What did I do wrong?', tanya Zaim.

'You should be with her, attending to her needs. What is a first born for?' tanya ku macam nak naik angin aja.

'Ayah, if she is sick, it's more reason for me to be as far away as possible from her ..' menjawab dia.

'Why?' tanya aku heran

'She might be contagious!!!' jujur aja dia jawab.

Humph, alasan, alasan ... aku mengalah. Aku terus keluar, capai tuala dan mandi.

Bila aku keluar bilik air dan masuk bilik, aku nampak ada segelas air putih dan semangkuk air dengan kain tuala lembab atas meja kecik, di tepi katil ibu. Zaim dah tiada depan komputer di bilik sebelah. Aku dengar dia tengah suruh Adik mandi.

Aku solat dengan tenang.

No comments:

Post a Comment