My photo
Stories for my three heroes.

Wednesday, April 14, 2004

Zaim pergi camping hari ini. Dia dan rakan-rakan sekolah dia akan bertolak ke Genting dan camping di sana semalaman.

Malam tadi aku perhatikan Ibu mengajar Zaim cara nak membuka dan menutup bag, melipat baju, menyimpan pakaian kotor dalam beg plastik berasingan, membuka dan menutup sleeping bag dan sebagainya. Zaim diam dan mengganguk-angguk. Paham la agaknya tu. Aku tengok muka dia tenang aja.

Lepas sembahyang maghrib, aku dan Ibu pi majlis makan malam kat Ampang. By the time balik, dah lewat Zaim dah tidor dengan Nenek. Jadi, tak sempat aku nak kata apa apa dengan dia.

Lepas Subuh aku dah bertolak ke opis.

Ibu telefon dekat pukul lapan pagi sebelum dia pulak pergi opis. ' Ayah, Zaim tanya kenapa ayah didn't say a word about him going camping. Dia tanya, Ayah sedih ka? He said he wanted to talk to Ayah about certain things, but since Ayah dah tak sempat, dia kata he will figure things out by himself. He said he will be ok, only that he wish Ayah could be with him', kata Ibu.

Berfikir aku sejenak, 'Anak aku Alzaim, my first born. He may have grown but I haven't lost him to teen age yet. Thank God for that'.

No comments:

Post a Comment